Do zadań zespołu ds. praktyk studenckich w szczególności należy:
koordynowanie organizacji i przebiegu praktyk studenckich, we współpracy z dziekanami, koordynatorami kierunków i koordynatorami praktyk;
przygotowanie dokumentacji związanej z organizacją i realizacją praktyk studenckich, we współpracy z dziekanami, koordynatorami kierunków i koordynatorami praktyk;
weryfikacja dokumentów związanych z praktykami, dostarczanych przez studentów;
współudział w opracowywaniu projektów umów z jednostkami przyjmującymi studentów na praktyki;
sporządzanie skierowań, umów pomiędzy jednostkami przyjmującymi studentów na praktyki indywidualne a uczelnią;
kontrola organizacji praktyk studenckich;
prowadzenie rejestru umów;
przygotowanie, rozliczanie dokumentacji finansowej i przekazywanie wymaganych dokumentów do Biura Rachunkowości i Biura Rachuby Wynagrodzeń;
sporządzanie protokołów z przeprowadzonej kontroli organizacji praktyk studenckich i innych wymaganych sprawozdań, raportów i planów;
prowadzenie spraw związanych z krajową wymianą studentów w ramach Programu Mobilności Studentów „MOST”.