1) Kierowanie, z upoważnienia i w granicach udzielonych pełnomocnictw przez Rektora, działalnością Biura Spraw Studenckich
· zapewnienie sprawnej organizacji pracy w podległej jednostce organizacyjnej umożliwiającej należyte i terminowe wykonanie zadań;
· znajomość obowiązujących przepisów dotyczących działalności kierowanej jednostki organizacyjnej, przeszkolenie i instruowanie podległych pracowników oraz bieżące udzielanie im wskazówek i fachowej pomocy przy załatwianiu powierzonych do wykonania spraw i zadań;
· koordynacja pracy wewnątrz własnej jednostki organizacyjnej oraz współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu;
· odpowiedzialność za wychodzącą z jednostki organizacyjnej korespondencję poprzez parafowanie każdego pisma;
· zgłaszanie pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku pracy do spraw BHP wypadków przy pracy podległego personelu.
2) Nadzorowanie przebiegu przyznawania świadczeń stypendialnych dla studentów.
3) Współpraca z zespołem nadzoru prawnego przy opracowywaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących merytorycznej działalności jednostki organizacyjnej i nadawanie im dalszego biegu zgodnie z obowiązującymi w Uniwersytecie procedurami.
4) Nadzór i wykonywanie sprawozdawczości w zakresie spraw studenckich dla władz uczelni, MNiSW, GUS, POL-on i innych jednostek.
5) Nadzór nad procesem obsługi studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami.
6) Prowadzenie stałej kontroli funkcjonalnej - sprawdzanie każdego dokumentu pod względem legalności, rzetelności, celowości gospodarczej, oszczędności i poprawności, zaś w przypadku dokumentów księgowych - także pod względem formalno-rachunkowym.
Wsparcie psychoterapeutyczne studentów i pracowników UO.
Obsługa stypendialna studentów Wydziału Przyrodniczo-Technicznego, Wydziału Sztuki, Wydziału Prawa i Administracji, Wydziału Lekarskiego, Wydziału Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej
Praktyki zawodowe z Położnictwa
Obszar ds. obsługi studentów z niepełnosprawnościami
Wsparcie studentów ze szczególnymi potrzebami.
Obsługa przebiegu przyznawania świadczeń stypendialnych dla studentów w systemie USOS
· obsługa studentów;
· nadanie uprawnień w systemie USOS Komisji Stypendialnej
· współpraca z Komisją Stypendialną w zakresie przyznawania świadczeń pomocy materialnej oraz Odwoławczą Komisją Stypendialną;
· prowadzenie ewidencji przyznanych świadczeń;
· sporządzanie decyzji w sprawie świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami;
· bieżące analizowanie wszelkich zmian w sytuacji studentów, mających wpływ na przyznanie uprawnień do przyznania świadczeń;
· sporządzanie list wypłat stypendiów rektora, nagród rektorskich oraz sporządzanie list wypłat tych świadczeń;
· rzetelne podawanie danych do sporządzanych sprawozdań (np. GUS S-11) analizowanie danych dotyczących stypendiów w systemie POL-on i zgłaszanie konieczności dokonania korekty danych w tym systemie;
· przygotowywanie dokumentacji dotyczącej pomocy materialnej do archiwum zgodnie z zarządzeniem Rektora;
· współpraca przy opracowaniu „Regulaminu świadczeń stypendialnych” oraz zarządzeń Rektora związanych z pomocą materialną dla studentów;
· windykacja nienależnie wypłaconych świadczeń oraz przygotowywanie całej dokumentacji (decyzje, raporty, wykazy) przy odzyskiwaniu środków od studentów;
· na bieżąco zamieszczanie informacji na Facebook.
Praktyki Zawodowe na kierunku Fizjoterapia
Pracownik Biura Spraw Studenckich, Praktyki Zawodowe na kierunku Kosmetologia
Obsługa praktyk zawodowych studentów na kierunku pielęgniarstwo.
Obsługa stypendialna studentów Wydziału Filologicznego, Wydziału Ekonomicznego, Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki.
obsługa stypendialna studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu, Wydziału Nauk Społecznych, Wydziału Chemii i Farmacji, Wydziału Teologicznego
Obsługa praktyk zawodowych studentów kierunku Dietetyka.
psycholog
udzielanie wsparcia psychologicznego studentom i pracownikom Uniwersytetu
Obszar ds. obsługi studentów z niepełnosprawnościami
Wsparcie studentów ze szczególnymi potrzebami w procesie dydaktycznym.
Obszar Praktyk Studenckich .
1) Prowadzenie dokumentacji związanej z organizacją i realizacją praktyk studenckich / ciągłych, śródrocznych, zawodowych / na:
Wydziale Nauk Społecznych, Wydziale Filologicznym, Wydziale Teologicznym, Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki, Wydziale Przyrodniczo-Technicznym, Wydziale Chemii.
· Przygotowanie na podstawie skierowań umów w sprawie organizacji praktyk zawodowych, pedagogicznych, śródrocznych dla poszczególnych instytucji, zakładów, szkół, placówek, jednostek
przyjmujących studentów na praktyki, oraz umów cywilno-prawnych z Opiekunami w tym umów o dzieło i zleceń.
· Kompletowanie wymaganej dokumentacji po odbytych praktykach.
. Prowadzenie rozliczeń finansowych dotyczących umów cywilno-prawnych.
· Przekazywanie do Biura Rachuby Wynagrodzeń dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń.
2) Współpraca z koordynatorami praktyk wszystkich kierunków studiów UO.
3) Sporządzanie rejestru umów.
4) Prowadzenie Rejestru Zamówień Publicznych UO
5) Archiwizacja dokumentów.
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami
Wsparcie studentów ze szczególnymi potrzebami.
Uniwersytet Opolski
ul. Kopernika 11a
45-040 Opole
Rektorat
tel.: 77 541 59 03
Biuro Kanclerza
tel.: 77 541 60 70
NIP: 754-000-71-79
Regon: 000001382